.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بيكاري معضل اساسي پيش روي جوانان فريدونكنار
حسين زكريايي عزيزي
بيكاري معضل اساسي پيش روي جوانان فريدونكنار

موضوع اشتغال و بيكاري امروزه در جامعه جوان ما به يكي از مهمترين مباحث چالش برانگيز و تاسف بار تبديل شده است وآسيب هاي بسياري را به دنبال داشته كه سبب ايجادد آفت هاي فرهنگي و اجتماعي در سطوح مختلف جامعه ما شده است .
در اين ميان شهر ساحلي فريدونكنار نيز نه تنها از اين موضوع مستثني نبوده بلكه علي رغم سابقه درخشان تاريخي و حضور جوانانش در دوران پيروزي انقلاب و دفاع مقدس و تقديم 350 شهيد به اسلام و انقلاب امروزه وضعيت اسف باري را پشت سر مي گذارد و استعدادها و فرصت هاي پيش روي جوانان اين شهر در حال هرز رفتن است . بطوريكه هر روز شاهد خبرهاي غير قابل تصوري چون قتل غارت و اعتياد و... در بين جوانان اين شهر هستيم .
آنچه در ظاهر شهر پيداست آمار روبه رشد اعتياد در بين جوانان است بطوريكه وقتي شهروندي از خيابان اصلي شهر عبور مي كند شاهد وضعيت ناميمون حضور و مجتمع معتادين در گوشه و كنار خيابان ها و كوچه ها خواهد بود كه چهره شهر را به سوي مرگ و نيستي كشانده است و اين براي شهري كه جوانانش در دوران دفاع مقدس خط شكنان عمليات هاي مهمي چون والفجر هشت و كربلاي پنج بوده اند بسيار ملال آور است .
در اين ميان عدم شروع بكار بندر چند منظوره فريدونكنار كه برنامه هاي مقدماتي آن در دوران سازندگي به انجام رسيده و مي تواند يكي از مهمترين منابع اشتغال براي جوانان اين شهر به حساب آيد در پرده اي از ابهام قرار دارد و پس از سالها هيچ مسئولي حتي جوابگوي علت تاخير اجراي اين طرح بسيار بزرگ و به سرانجام نرسيده نبوده است ! و والدين جوانان بي كار اين شهر همچنان در انتظار افتتاح و شروع به كار اين پروژه عظيم لحظه شماري مي كنند. و جاي سوال دارد طرح بندهايي چون امير آباد كه بعد از فريدونكنار عملياتي شده اند مدت زيادي است به سرانجام رسيده و شروع به كار نموده اند ولي تكليف اين بندر چند منظوره چرا هنوز مشخص نشده است
بدون ترديد پيگيريهاي مسئولين شهري بخصوص نماينده محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي اعضاي شوراي شهر و شهرداري با دعوت از مسئولين بخصوص وزير محترم راه و ترابري و رئيس سازمان بنادر و كشتيراني و انعكاس وضعيت حاكم اين مسئله خاتمه يافته و مشكلات پيش روي اين شهر و جوانان منطقه كه ميتوانند منشا خدمات و بركات زيادي براي انقلاب و شهر خود باشند حل و فصل گردد.
از جمله طرح هاي ديگري كه مي تواند اين شهر را از مشكلات مبتلا به نجات بخشد ساحلي بودن اين شهر و استعدادهاي گردشگري بالقوه اي چون جزيره طبيعي واقع در رودخانه مركزي و همچنين ساير مواهب طبيعي است كه شهرداري مي تواند با اهتمام ويژه طرح هايي را به مرحله اجرا درآورد تا ضمن درآمدزايي و زيبايي براي شهر زمينه اشتغال را براي عده اي از جوانان فراهم نمايد. چون اين شهر با اين همه استعداد فاقد يك فضاي سبز و يا يك مكان فرهنگي براي گذران اوقافت فراغت جوانان مي باشد.
نبود صنعت و كارخانه صنعتي از ديگر كمبودهاي اين شهر به شمار مي رود كه بدون ترديد با راه اندازي طرحهاي صنعتي در منطقه كه از موضوعات اصلي در ايجاد اشتغال به مشار مي آيد رقمي از نرخ بيكاري را رو به سقوط خواهد كشاند.
حل همه اين مباحث مطروحه در كوتاه مدت ممكن نيست مگر اينكه مسئولين مربوطه به جاي ورود به بازيهاي سياسي و طرحهاي غير كارشناسانه حدود وظايف و اختيارات خود را شناخته و با دلسوزي پشتكار و ايجاد طرح هاي زيربنايي معضلات اساسي پيش روي مردم و جوانان اين شهر را حل و فصل نمايند. به اميد روزي كه اين شهر پذيراي جوانان جوياي كار باشد. انشاالله
حسين زكريايي عزيزي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 مهر 1385
فريدونكنار شهري است كه از ظلم خوديها به ستوه آمده است. شهري با اين پشتوانه مذهبي به دليل نداشتن پشتوانه قدرتمند از محمود آباد عقب تر افتاده است. محمود آباد براي شهر شدن تا روستاهاي كنار فريدونكنار را به خود اختصاص داده و به صورت مسخره آميزي روستاي سرخ رود و روستاهاي اطراف كه وصل به فريدونكنار هستند را به خود اختصاص داده است. آمل از بزرگي نمي تواند به روستاهايش رسيدگي كند و تا بيخ گوش فريدونكنار روستاهايي را در اختيار دارد كه با از دست دادن آنها هيچ اتفاقي نخواهد افتاد. اگر كلية روستاهاي مسير فريدونگنار تا درويش خيل و روستاهاي دابوي شمالي و جنوبي يا يكي از آنها و تعدادي از روستاهاي بابلسر و بابل را به فريدونكنار مي دادند، شهر براي خودش مي تواند فرمانداري داشته باشد و يوغ بابلسر بيرون بيايد. آنگاه برنامه ريزي براي پيشرفت اين شهر و جلوگيري از معضلات آن معني پيدا مي كرد. تا اين بن بست شكسته نشود هيچ كاري نمي تواند براي فريدونكنار و رونق آن صورت گيرد. فرمانداري نقش اساسي در پيشبرد امور شهر و جلب و جذب اعتبارات و پروژه ها دارد. مردم فريدونكنار بهوش باشند و اين مطلب را از من علاقمند غير فريدونكناري بشنوند و به طور جدي پيگيري نمايند.
نا شناس 8 مهر 1385
ضمن تشكر وقدر داني از نويسنده بزرگوار بايد عرض كنم كه فريدونكنار به علت مشكلات عديده اي كه در سالهاي اخير در ان به وجود آمده به خصوص بحث درگيري در انتخابات نمايندگي به مشكلاتش افزوده شده است.در هرحال جا دارد استاندارمحترم ونماينده شهر به فكر اين شهر مذهبي باشند كه متاسفانه در حال حاضر محا تجميع معتادان شده است واقعا حيف است كه مسوولين به فكر چنين شهرهاي پر استعدادي نيستند.
محمدرضا پورعزيز 19 مهر 1385
باسلام واحترام ، به برادر عزيز وهمشهري خودم اميد است با گزارشات وپژوهشهاي مكرر درصدد رفع ابهامات ملت عزيزمان ومشكلات عديده درشهر شهيد پرورمان شهرستان فريدونكنار باشد انشاءاله با ياري وكمك خداوند منان بركت وخيرو نيكي به خطه مبارك نائل گردد ومهمتراز اينها راه اندازي بندر فريدونكنار مي باشد كه آن راهم ميدانيم بعضي از مسئولين چوب لاي چرخ ميگذارند اميد است كه خداوند منان توفيق راه راست به آنها عطا بفرمايد اي برادر عزيز اي دوست من درصددآن باش كه فريادهاي ملت قريب به گوش ملت هاي ديگر ومسئولين وامام عصر ورهبر معظم انقلاب برسد گويا آنان ميدانندكه اين شهر چه نقشي در انقلاب وجنگ حق عليه باطل داشته است اي برادر اي دوست من يعني همشهري تو وظيفه خود ميدانم كه تورا ياري كنم باتشكر براي من ايميل بفرست خداحافظ
نا شناس 29 مهر 1385
با سلام وعرض ادب خدمت همشهری عزیز وگرامی
ازمطلب شما در مورد شهرمان تشکر می کنم.باز خوش یه غیرت شما که با اینکه در این شهر نیستید به فکر این شهر وجوانانش هستیدوآنچه که نوشتید واقعیتی است که جز با تعامل مسئولین ودلسوزی انها حل شدنی نیست .الان با ید بیایید ووضع شهر راببینید که در نزدیکی انتخابات شورای شهر بعضی ها برای رای آوردن چه کارهایی که نمی کنند.در هرحال وظیفه خودم دانستم از شما تشکر کنم وامید وارم نوشته های شما تاثیر خود را بگزارد.از مدیران سایت شمال نیوز هم بابت انعکاس اخبار خوبشان تشکر می کنم. یاعلی
وزرامحله ای 7 فروردين 1386
مذهبیون فریدونکناری مایه افتخار ما مازندرانی ها هستند
مردشمالی 28 تير 1389
باسلام
میخاستم بگم امثال آقای زکریایی خیلی نادرن وحالاکه پیداهم شدندازبس که شهرمامسئولین خوبی داره جرات نمیکنن که برای شهرشون کاری بکنن چون بایدازآبرو و حیثیتشون مایه بزارن.
فریدونکناربایدبیادتودست مدیرایی مثل آقای زکریایی تاآقایون(......................)یادبگیرن که چطوری بایدشهرو آباد کرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.